2021/10/07

כיצד פועלים מתווכי מט"ח?

בשביל להקל את הבנת הענין, הייתי רוצה "ליצור" לכם שני דמויות שכביכול מנהלות דו שיח בינהם,
אז מצאתי פה אפשרות להדביק את שני החמודים האלה, תכירו: 
👦היי, אני דני
👱תקראו לי נתי.


והסצנה שלנו מתחילה, שלוש ארבע ו..

👦הי נתי מה קורה?
👱בסדר, מה איתך
👦קשה, אין לי עבודה
👱אולי אני יעזור לך, במה אתה טוב?
👦להמר😆
👱אין בעיה, אני יכל לעזור לך גם בזה. הלכנו על משחק ניחושים?
👦בא
👱כמה כסף יש לך?
👦20 דולר😔
👱גם טוב, אז ככה, אנחנו נשחק עם הEUR\USD השער עכשיו הוא 1.3036 , על מה אתה מהמר?
👦ביידן עכשיו מפזר כסף על שיקום אפגניסטאן, הדולר יפול, אני מהמר ב20$ שהצמד יעלה
👱סגרנו, אם הצמד יעלה אתה תרוויח את הפרש העליה ואם הוא יפול אני יקלף מה20 שלך את הפרש הירידה..

אחרי עשרים דקות הדולר אכן נפל ושער הצמד EUR\USD עומד על 1.3041 , עליה של חמישה פיפס

👦ואו! נראה שצדקתי. אני רוצה לסיים את ההתערבות
👱אוקיי, חמישה פיפס X ה20$ הם (0.0005 * 20) סנט אחד, קח סנט..

נתי זורק לדני את האגורה שלו. דני אוסף את האגורה ומניחה בארנקו

👦לא עזר לי במיוחד, בעצם, מה אפשר לקנות בזה?
👱נכון, אם היית מהמר על סכום יותר גבוה היית מרוויח סכום משמעותי
👦אבל יש לי רק 20 דולר וסנט
👱צודק, בא נעשה דבר כזה, אני אלווה לך 100,000$ בשביל ההימור ואם תצדק תקבל את הרווח בניכוי ההלוואה, אם תטעה תצטרך לשלם לי
👦אז סגרנו?
👱רגע, אתה תביא את ה20$ שלך כפיקדון,
👦קח
👱ועוד משהו, ברגע שאתה מפסיד יותר מ20 דולר ההימור נסגר אוטומטית
👦מקובל. התחלנו
👱הצמד EUR\USD הוא 1.3060 על מה אתה מהמר?
👦הצמד ימשיך לעלות!

ההימור התחיל כשדני מהמר מול נתי עם 100,000$ על כך שהדולר יפל והסכום לתשלום הוא כמות העליה של הצמד ל100 אלף דולר (מגרש גדול..) ככה שתזוזה של כל פיפס היא 10$

אחרי חצי שעה הצמד עומד על 1.3068 תזוזה של שמונה פיפס לכוון ההימור של דני במשחק הדימיוני

👱הופה, נראה שצדקת גם הפעם
👦אמרתי לך אני טוב😋
👱אתה ממשיך להמר
👦נראה לי שהגעתי לרווח טוב, בא נעצור עכשיו
👱ואו, מגרש גדול (100,000$) כפול שמונה פיפס EUR\USD הם 80$! 
👦ותחזיר לי גם את ה20$ פיקדון!
👱בטח, קח 100$

למעשה דני לקח כ20$ ותוך חצי שעה המיר אותם ל100$ עליה של 400%! וזה באמצעות מה שנקרא מינוף!

👦הידד! אמרתי לכם כבר שאני טוב?

שמתם גם לב שלמעשה במשך כל המהלך לא נעשה שום שינוי אמיתי בבורסה, גם לנתי אין באמת 100,000 להלוות לדני,  הכל למעשה היה במשחק דמיוני בין השנים. ככה בדיוק פועלים חברות ברוקרים במט"ח.


באמת? כן.. למה? נמשיך בבלוג הבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפופולריים ביותר